Oudercommissie
Omdat ouders bij ons hun meest dierbare bezit toevertrouwen, hechten wij groot belang aan effectieve communicatie. Onze oudercontacten zijn opgedeeld in formele en informele momenten.
Formele oudercontacten omvatten geplande gesprekken, zoals kennismakingsgesprekken, overgangsgesprekken van kinderdagverblijf naar buitenschoolse opvang en kindbesprekingen. In deze gesprekken stemmen pedagogisch medewerkers en ouders/verzorgers belangrijke informatie over het kind af. We organiseren ook ouderavonden waarin specifieke onderwerpen aan bod komen.
Daarnaast delen we nieuwsbrieven en berichten via Konnect, onze ouderapp. Dit gebeurd zowel vanuit de organisatie als vanuit de groepen zelf. Vanuit de groepen informeren we ouders op elke groep over de dagelijkse of wekelijkse activiteiten. Voor kinderen onder één jaar wordt een dagverslag bijgehouden, waardoor ouders in één oogopslag kunnen zien wat hun kinderen die dag hebben gedaan.
Informele oudercontacten vinden vaak plaats tijdens het halen en brengen van de kinderen, waarbij we belangrijke gebeurtenissen bespreken. Je kunt altijd een afspraak maken voor een rustiger moment om belangrijke zaken te bespreken.
Oudercommissie
Onze oudercommissie, als belangrijk adviesorgaan, beoordeelt beleidsvraagstukken en vergadert minimaal vier keer per jaar. Ze zijn betrokken bij Veiligheids- en Gezondheidsmanagement, prijsbeleid en evalueren het pedagogische werkplan.
Volgens de Wet Kinderopvang is een oudercommissie verplicht, die bij ’t Kroontje de collectieve belangen van ouders behartigt. Ze fungeren als schakel tussen ouders en de kinderopvang. Onderwerpen zoals kwaliteit, openingstijden, prijswijzigingen, voeding en veiligheid staan regelmatig op de agenda. De oudercommissie heeft de bevoegdheid om over deze onderwerpen advies te geven, dat alleen bij gemotiveerd bezwaar van de directie kan worden afgewezen.
Naast hun adviserende rol hebben ze taken zoals, aanspreekpunt zijn voor ouders, adviseren over tariefwijzigingen, bespreken van GGD-inspectiebezoeken, adviseren bij pedagogisch beleid, toezien op wachtlijsten en personele bezetting.
De oudercommissie ontvangt graag feedback en suggesties van ouders en zijn bereikbaar via e-mail: oudercommissie@kroontjeveghel.nl. Liever persoonlijk een van de commissieleden aanspreken? Alle leden van de commissie zijn te herkennen aan foto’s in de entreehal.
Klachten
Het kan altijd gebeuren dat je een klacht heeft over een van de aspecten van de organisatie en de daarbij horende dienstverlening. Een klacht kan je mondeling indienen bij de directie of administratie. Tevens kan je ons klachtenformulier downloaden onder ‘Downloads‘. Dit kan je invullen en afgeven of mailen naar sabine@kroontjeveghel.nl.
Naast het feit dat de klacht direct bij ons geuit kan worden heb je ook de mogelijkheid je te wenden tot de oudercommissie of de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Voor meer informatie hierover verwijzen we je graag door naar het klachten reglement (te vinden onder ‘Downloads’).